Ezt a pályát bírni kell cérnával

2015.01.21 07:53

  2009. április 5.
Magyar Állami Operaház

WAGNER: Parsifal

Amfortas: Perencz Béla
Titurel: Cserhalmi Ferenc
Gurnemanz: Polgár László
Parsifal: Molnár András
Klingsor: Egri Sándor
Kundry: Irmgard Vilsmaier

Rend.: Mikó András
Vez.: Kovács János


"Zürichben nem , én a zürichi operában érzem jól magam – válaszolja. Pereira igazgatóm mindent
megteremt a világ talán leggazdagabb országában,
Svájc legnagyobb városában, hogy a legjobb énekesek,
karmesterek és rendezôk biztosítsák az igen magas
nívót. Úgy látszik alaptörvény, hogy jó operához
sok pénz kell. Valahol nincs igazság a földön, mert
a svájci ember intelligenciája a magyarok közelébe
se jön, ha a különbséget zongorázni lehetne, én
Szjatoszlav Richter lennék!
Persze Zürichben is adódik (különösen Németországból)
egy-egy rendezô, aki nem tud olaszul, és
a CD füzet német fordításából rendez. Olyan is! Soha
nem adtam vissza szerepet, egy ízben mégis elôfordult.
A varázsfuvola
rendezôje a
második próba
alatt odajött és azt
mondta: Tudod az
az igazság, hogy
Sarastrót nagyon
utálom. Hogy érted
ezt? – Nem téged,
volt a válasz: a szerepet
utálom. Egy
éjjel nem aludtam,
másnap reggel
visszaadtam a szerepet" 

Cikk a Hírmondóban , a Richard Wagner Társaság Lapjában , 2009 tavasz  www.wagnertarsasag.hu/doc/hirmondo2009-01.pdf

 

Elérhetőség

Polgár László emlékoldal