Az utolsó felvétel

2015.02.16 10:25

Amikor ezt az oldalt elkezdtem készíteni , egy valamiben biztos voltam. Hogy lesz egy olyan videó , amit  biztosan nem fogok itt megosztani. Semmi esetre sem. Azt a bizonyos a  2010 - es  nyári  felvételt , ahol Polgár László Thomas Hampsonnal próbálja a Verdi Simon Boccanegra kettősét a Nyárköszöntő operagálára.

Akkor úgy gondoltam és úgy éreztem , hogy ez a felvétel nem méltó Polgár László emlékéhez . Beteg volt , ez nem titok , hiszen saját maga is beszélt erről , igaz , szemérmesen és visszafogottan . Ezen a felvételen ez már látszik is , láthatóan rossz fizikai állapotban próbált . Önmagával és az énekléssel küzködve . És a fáradtság , betegség , a gyengeség , az indiszponáltság annyira nem illett soha Polgár Lászlóhoz . Mint ahogyan a halál sem...Azt szerettem volna , ha ez a kép ,  az utolsó , nem  jelenik meg az emlékek között.

Aztán rájöttem , hogy mekkora butaság ez.

Mert ennél a felvételnél tökéletesebben  talán egy sem utatja meg  Polgár László  művészi és emberi nagyságát. 

Heroikus küzdelem volt ez. Életre , halálra ...

   Az pedig a mi gyengeségünket mutatja , hogy könnyezünk , miközben Ő ki tudja hányadszor életében  szerényen , kedvesen mosolyogva  diadalt arat.

Az utolsót... youtu.be/zjAnayNxd8s

Képek az Operagáláról

 

Elérhetőség

Polgár László emlékoldal